Ce se întâmplă după divorțul Marea Britanie – UE. Val Vâlcu spulberă scenariile fanteziste

Marea Britanie, după BREXIT, ca-n bancul cu Bulă în politică
”De mâine, 31 ianuarie 2020, de când Marea Britanie iese din UE, nu se schimbă nimic. E ca Bulă în oglindă după ce s-a făcut membru de partid, se uită a doua zi în oglindă și spune ”bă, dar nu s-a schimbat nimic”. Așa și cu BREXIT. Ziua de mâine și ora 23:00 a Marii Britanii și ora 24:00 a Bruxelles-ului nu înseamnă decât o dată simbolică.” subliniază jurnalistul Val Vâlcu.
Rezultatul pentru România, același
”Scenariile că se va rupe Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, în sensul că Scoția își proclama independența, sunt fanteziste. Chiar și dacă-și proclamă independența Scoția, aderarea la UE nu doar că mai durează, dar e și discutabilă. Fie Scoția e foarte bogată, datorită rezervelor de petrol sau de energie eoliană – și s-a dovedit că țările bogate nu prea doresc să-și împarte averea cu cele mai sărace, astfel, n-o să vrea Scoția să intre în UE dacă e așa bogată, fie, dacă va fi un acord de integrare al Scoției în UE, rezultatul pentru România va fi același.” consideră Val Vâlcu.
Războiul economic, greu de conceput
”Însă, referindu-ne la bogăția Scoției, pentru rezervele eoliene exploatate, va depinde tot de Marea Britanie. Unde va vinde curentul electric? Țara Galilor era o regiune săracă și a fost ajutată de Uniunea Europeană. Nu e, în momentul de față, un câștig pentru țările rămase în UE, nu va fi o balanță pozitivă. Scoția nu se va grăbi să dea mai mult decât încasează, cum nici UE nu se va înghesui să ajute o Scoție independentă și săracă. În Irlanda de Nord, e o situație complicată confesional. Scenariile că se destramă Marea Britanie, după BREXIT, sunt fanteziste sau cu șanse minime. Industriile viitorului sunt puternic interconectate. Avioanele Airbus folosesc motoare Rolls Royce, industria de armament e interconectată. În această zonă, e greu de conceput un război economic între blocul comunitar și Marea Britanie, e previzibil că se va ajunge la un acord comercial, unele industrii vor fi afectate mai puțin, altele mai mult, acesta fiind și obiectul oricărui acord” a conchis jurnalistul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *