Urmare deciziei ÎCCJ, se va schimba și încadrarea juridică, și va fi din omor în ucidere din culpă, iar procesul se va relua de la capăt la Curtea de Apel. În aceste condiții, limita de pedeapsă este mult mai mică.
Amintim că Mario Iorgulescu a fost condamnat la 13 ani și 8 luni de închisoare pentru că, beat și drogat fiind, a ucis un bărbat într-un accident rutier din 2019. Condamnarea din octombrie 2023, dată de Curtea de Apel București, a fost una definitivă. Însă familia Iorgulescu nu s-a lăsat și, în iunie 2024, ÎCCJ admitea recursul în casație declarat de Mario Iorgulescu și, prin intermediul căii extraordinare de atac, decidea retrimiterea dosarului spre rejudecare la Curtea de Apel din rațiuni de erori de încadrare judiciară. Acum, decizia completului format din trei judecători a venit cu o majoritate de 2 la 1, judecătorul Dan Enescu având o opinie separată, în sensul respingerii recursului în casație și păstrării hotărârilor de la Curtea de Apel. Cum majoritatea decide, efectul principal este schimbarea infracțiunii din omor în ucidere din culpă, pedepsită între 2-7 ani de închisoare, comparativ cu 10-20 de ani pentru omor.
Judecătoarele ÎCCJ arată că „pe fondul unei crize de gelozie și într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l și fiind sub influența cocainei, intenționând să se deplaseze din sat Gulia, com. Tărtășești, str. (…), jud. Dâmbovița, spre Clubul Nuba din Parcul Herăstrău, mun. București, unde se afla fosta sa prietenă care refuzase să plece acasă la insistențele lui, a condus autoturismul marca Aston Martin model DBS cu nr. de înmatriculare (…) cu o viteză ce depășea cu mult viteza legală de 60 km/h în localitate, pătrunzând pe culoarea roșie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecția dintre Șos. Chitilei și str. Teodor Neagoe, accelerând până la 162 de km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, urcând vehiculul cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala de accelerație la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă o putere de aproximativ 700 de cai putere, pătrunzând pe contrasens și intrând în coliziune frontală, la ora 03:02:39, la viteza de 143 km/h, cu autoturismul marca Audi cu nr. de înmatriculare (…), condus de victima Vicol Daniel Andrei, care a decedat pe loc în urma leziunilor suferite”, potrivit motivării instanței.